Lektor: Mgr. Rober Čapek, Ph.D.
Obsah: Seminář je veden aktivní, aktivně komunikační formou s využitím diskuze, kazuistikou a analýzou získaných výsledků a týmové práce, účastníci si vyzkoušejí změřit klima a interpretovat výsledky měření.
- Co je to třídní klima? (1 hodina)
- Jak podporovat vhodné klima? (1 hodina)
- Jak záměrně působit na složky klimatu? (1 hodina)
- Měření, analýza a interpretace výsledků (1 hodina)
- Sociometrie a její využití (1 hodina)
- Suportivní edukace, podporující klima (1 hodina)
- Klima a jeho měření (1 hodina)
- Shrnutí problematiky, příklady z praxe (1 hodina)
Vzdělávací cíl: Učitelé se snaží ve svých třídách získávat zpětnou vazbu od žáků nebo studentů. Jeden z nejúčinnějších způsobů je měření třídního klimatu a realizace sociometrického měření. Seminář mimo jiné slouží k předání poznatků účastníkům o problematice třídního klimatu, představí jim způsoby, jak klima měřit, interpretovat zjištěné výsledky a jak vést výuku tak, aby docházelo k jeho zkvalitňování. Seminář také prezentuje další způsoby získávání zpětné vazby, včetně sociometrických technik. Účastníci budou schopní využít získané dovednosti v praxi.
Hodinová dotace: 8 vyučovacích hodin
Cílová skupina: Ředitelé škol a školských zařízení; Učitelé 1.stupně ZŠ; Učitelé 2.stupně ZŠ; Učitelé gymnázií; Učitelé SOŠ a SOU