Lektor: Mgr. Rober Čapek, Ph.D.
Obsah: Hodnocení má klíčové postavení – je pro žáky zpětnou vazbou, určuje jejich vztah k učiteli, mělo by pro ně být motivací, aby ve svém úsilí pokračovali, posilovat jejich odhodlání vzdělávat se dál. Z těchto důvodů by také mělo být učitelem správně pojato a místo v procesu výuky by měla mít i evaluace, kterou on sám i žáci zjišťují, jestli je nastavení průběhu vyučování ve všech ohledech efektivní.
- Jaký je účel hodnocení, co je to hodnocení? (0,5 hodiny)
- Povzbuzující reakce (0,5 hodiny)
- Nevýhody současného klasifikování (0,5 hodiny)
- Doplňkové formy hodnocení (0,5 hodiny)
- Slovní hodnocení versus známky (0,5 hodiny)
- Kriteriální a normativní hodnocení (0,5 hodiny)
- Individuální a sociální vztahová norma – jak vlastně hodnotit? (0,5 hodiny)
- Psychologické aspekty hodnocení: To by se učiteli stát nemělo! (některé hodnotící systémy) (0,5 hodiny)
- Vzájemné hodnocení a sebehodnocení žáků (0,5 hodiny)
- Reflexe z praxe (1 hodina)
- Závěrečné shrnutí: co je tedy při hodnocení důležité? (1 hodina)